Дарування ділових презентів - процес відповідальний. Від того, як до подарунка поставиться бізнес-партнер, інвестор або клієнт, може залежати характер подальшої співпраці з вашою компанією.
Тому важливо розуміти, як правильно дарувати ділові подарунки. У цій статті розглянуті такі питання:
- Рекомендації щодо вибору подарунків;
- Як прийнято обмінюватися корпоративними сувенірами;
- Яких подарунків слід уникати в ділових відносинах;
- Особливості вручення бізнес-сувенірів іноземцям.
Як точно і правильно підібрати подарунок
Щоб не помилитися з вибором і не справити погане враження, поставтеся до вибору презенту відповідально - підготуйтеся заздалегідь. Перш за все, з'ясуйте, що означають для вас відносини з компанією / партнером / клієнтом, відповівши на наведені нижче питання:
- Що в вашій співпрацю подобається вам найбільше?
- Які деталі вам відомі про одержувача?
- Що ви точно не можете подарувати? Які існують обмеження?
- На який бюджет ви розраховуєте?
- Якого результату ви плануєте досягти, вручивши свій презент? Яка місія у подарунка?
- Передбачається зворотний подарунок від одержувача?
Ідеальним подарунком є той, який «зачепив» всі основні почуття людини, яка його отримала. Подумайте про те,чи привабливий ваш презент візуально, по запаху, тактильно, на смак і слух. Те, що бізнес-подарунок «смачний», не означає, що він їстівний. Презент просто може бути виготовлений зі смаком, викликати бажання ним користуватися.
Правила взаємного обміну діловими подарунками
Бізнес-презенти прийнято дарувати з різних приводів - від ювілею керівника до прояву простий симпатії організації. Це поширене явище, тому знання про правильне вручення і отримання подарунків завжди корисні.
Основні правила обміну:
- Безпосередньо при врученні уникайте довгого ліричного вступу і тривалої промови. Слід обійтися коротким і тактовним поздоровленням;
- Якщо вам вручають упакований подарунок, його слід відразу ж відкрити при дарувальника, не відкладаючи в сторону, «на потім»;
- При виборі презенту заздалегідь подумайте, чи не доставлять незручностей одержувачу його габарити. Якщо товар великий, подбайте про те, як і куди його в подальшому доведеться транспортувати;
- Сувеніри від колективу для колективу вручаються тільки публічно, в супроводі слів подяки;
- Вітається використання рекламних сувенірів і брендованої продукції, якщо вони несуть користь.
В Корпорації «12» представлено вичерпний асортимент сувенірів з нанесенням. Підберемо оптимальний варіант для кожної сфери бізнесу.
Подарунки-помилки в ділових відносинах
Вибираючи презент бізнес-партнеру, оминайте стороною такі варіанти:
- Одяг, предмети особистої гігієни. Подібні речі доречні лише для близьких людей;
- Набори косметики, парфумерні засоби, манікюрні прилади. Згідно з правилами ділового етикету, ця категорія подарунків не відноситься до доречних;
- Подарунок, як чергове нагадування про себе, «для галочки». Ваш презент зобов'язаний викликати приємне враження, а не просто бути врученим. Не купуйте непотрібні статуетки, книги, невідомі картини та інші предмети, що не мають відношення до одержувача;
- Дзеркала, наручний годинник, ножі. Гострих предметів слід уникати (якщо тільки одержувач не є колекціонером), годинник також не прийнято вручати в якості подарунка;
- Гумористичні презенти. Виняток можуть становити партнери, з якими у вас склалися дружні стосунки;
- Алкогольні напої діловому партнерові-жінці.
Завжди уникайте в своїх презентах трьох ознак: очевидної дешевизни, багатозначності і надмірної прямолінійності.
Як вручати ділові подарунки іноземцям та викликати захват
У світі бізнесу на міжнародному рівні є неписане правило: вартість ділового презенту не повинна перевищувати 100 доларів. Навіть якщо ви цінуєте відносини і зацікавлені у співпраці, проявіть стриманість і вкладіться в цю суму. Інакше можлива зворотна реакція: занадто дорогий презент викличе у одержувача почуття, що він вам щось винен натомість. Такий стан речей може зробити ваші подальші відносини нещирими і навіть прохолодними.
Поширені правила для подарунків іноземцям:
- В Японії не можна вручати сувеніри з 4 компонентів. Тут 4 це «число смерті»;
- У Китаї не прийнято дарувати іменні подарунки. Всі сувеніри адресуйте всій компанії. Звичний для нас подарунок - годинник - тут небажаний: китайці вважають його черговим нагадуванням, що час швидкоплинний. Безпосередньо при обміні слід трохи нахилитися вперед - це знак поваги до одержувача;
- Німці навіть в області подарунків прозаїчні і практичні. Всі сувеніри повинні хоч в незначній мірі символізувати продукт вашої компанії, або мати до нього пряме відношення;
- В Італії все набагато простіше - в тутешньому світі бізнесу хорошими подарунками вважаються і офісне приладдя, і стильні ручки, і місцеві традиційні напої. Італійці прихильно ставляться навіть до найдріб'язковіших предметів;
- На першу зустріч з французькими партнерами вирушайте з порожніми руками. А ось при подальшому розвитку бізнес-відносин взаємні подарунки дуже бажані;
- Англійці, іспанці також невибагливі щодо сувенірів. Такі партнери з радістю приймуть брендовану продукцію вашої компанії - ручки, інші офісні приналежності;
- У США, Фінляндії, Австралії, Англії занадто дорогий подарунок викличе підозру в хабарництві, тому будьте розумні в своїх витратах.
Знаючи основні правила, дотримуючись їх відносно міжнародних партнерів, ви зможете їх здивувати, тим самим викликавши до себе прихильність.
Звертайтеся до менеджерів ТОВ «Корпорації «12» - порадимо, які подарунки доречні у вашій ситуації, якісно і швидко їх зробимо.