ru ua

Будуємо бізнес по етикету: як вручати ділові подарунки

Дарування ділових презентів - процес відповідальний. Від того, як до подарунка поставиться бізнес-партнер, інвестор або клієнт, може залежати характер подальшої співпраці з вашою компанією.

Дарування ділових презентів - процес відповідальний. Від того, як до подарунка поставиться бізнес-партнер, інвестор або клієнт, може залежати характер подальшої співпраці з вашою компанією.
Тому важливо розуміти, як правильно дарувати ділові подарунки. У цій статті розглянуті такі питання:

  • Рекомендації щодо вибору подарунків;
  • Як прийнято обмінюватися корпоративними сувенірами;
  • Яких подарунків слід уникати в ділових відносинах;
  • Особливості вручення бізнес-сувенірів іноземцям.

Як точно і правильно підібрати подарунок


Щоб не помилитися з вибором і не справити погане враження, поставтеся до вибору презенту відповідально - підготуйтеся заздалегідь. Перш за все, з'ясуйте, що означають для вас відносини з компанією / партнером / клієнтом, відповівши на наведені нижче питання:

  1. Що в вашій співпрацю подобається вам найбільше?
  2. Які деталі вам відомі про одержувача?
  3. Що ви точно не можете подарувати? Які існують обмеження?
  4. На який бюджет ви розраховуєте?
  5. Якого результату ви плануєте досягти, вручивши свій презент? Яка місія у подарунка?
  6. Передбачається зворотний подарунок від одержувача?

Ідеальним подарунком є ​​той, який «зачепив» всі основні почуття людини, яка його отримала. Подумайте про те,чи привабливий ваш презент візуально, по запаху, тактильно, на смак і слух. Те, що бізнес-подарунок «смачний», не означає, що він їстівний. Презент просто може бути виготовлений зі смаком, викликати бажання ним користуватися.

Правила взаємного обміну діловими подарунками

Бізнес-презенти прийнято дарувати з різних приводів - від ювілею керівника до прояву простий симпатії організації. Це поширене явище, тому знання про правильне вручення і отримання подарунків завжди корисні.

Основні правила обміну:

  • Безпосередньо при врученні уникайте довгого ліричного вступу і тривалої промови. Слід обійтися коротким і тактовним поздоровленням;
  • Якщо вам вручають упакований подарунок, його слід відразу ж відкрити при дарувальника, не відкладаючи в сторону, «на потім»;
  • При виборі презенту заздалегідь подумайте, чи не доставлять незручностей одержувачу його габарити. Якщо товар великий, подбайте про те, як і куди його в подальшому доведеться транспортувати;
  • Сувеніри від колективу для колективу вручаються тільки публічно, в супроводі слів подяки;
  • Вітається використання рекламних сувенірів і брендованої продукції, якщо вони несуть користь.

В Корпорації «12» представлено вичерпний асортимент сувенірів з нанесенням. Підберемо оптимальний варіант для кожної сфери бізнесу.

Подарунки-помилки в ділових відносинах

Вибираючи презент бізнес-партнеру, оминайте стороною такі варіанти:

  • Одяг, предмети особистої гігієни. Подібні речі доречні лише для близьких людей;
  • Набори косметики, парфумерні засоби, манікюрні прилади. Згідно з правилами ділового етикету, ця категорія подарунків не відноситься до доречних;
  • Подарунок, як чергове нагадування про себе, «для галочки». Ваш презент зобов'язаний викликати приємне враження, а не просто бути врученим. Не купуйте непотрібні статуетки, книги, невідомі картини та інші предмети, що не мають відношення до одержувача;
  • Дзеркала, наручний годинник, ножі. Гострих предметів слід уникати (якщо тільки одержувач не є колекціонером), годинник також не прийнято вручати в якості подарунка;
  • Гумористичні презенти. Виняток можуть становити партнери, з якими у вас склалися дружні стосунки;
  • Алкогольні напої діловому партнерові-жінці.

Завжди уникайте в своїх презентах трьох ознак: очевидної дешевизни, багатозначності і надмірної прямолінійності.

Як вручати ділові подарунки іноземцям та викликати захват

У світі бізнесу на міжнародному рівні є неписане правило: вартість ділового презенту не повинна перевищувати 100 доларів. Навіть якщо ви цінуєте відносини і зацікавлені у співпраці, проявіть стриманість і вкладіться в цю суму. Інакше можлива зворотна реакція: занадто дорогий презент викличе у одержувача почуття, що він вам щось винен натомість. Такий стан речей може зробити ваші подальші відносини нещирими і навіть прохолодними.

Поширені правила для подарунків іноземцям:

  • В Японії не можна вручати сувеніри з 4 компонентів. Тут 4 це «число смерті»;
  • У Китаї не прийнято дарувати іменні подарунки. Всі сувеніри адресуйте всій компанії. Звичний для нас подарунок - годинник - тут небажаний: китайці вважають його черговим нагадуванням, що час швидкоплинний. Безпосередньо при обміні слід трохи нахилитися вперед - це знак поваги до одержувача;
  • Німці навіть в області подарунків прозаїчні і практичні. Всі сувеніри повинні хоч в незначній мірі символізувати продукт вашої компанії, або мати до нього пряме відношення;
  • В Італії все набагато простіше - в тутешньому світі бізнесу хорошими подарунками вважаються і офісне приладдя, і стильні ручки, і місцеві традиційні напої. Італійці прихильно ставляться навіть до найдріб'язковіших предметів;
  • На першу зустріч з французькими партнерами вирушайте з порожніми руками. А ось при подальшому розвитку бізнес-відносин взаємні подарунки дуже бажані;
  • Англійці, іспанці також невибагливі щодо сувенірів. Такі партнери з радістю приймуть брендовану продукцію вашої компанії - ручки, інші офісні приналежності;
  • У США, Фінляндії, Австралії, Англії занадто дорогий подарунок викличе підозру в хабарництві, тому будьте розумні в своїх витратах.

Знаючи основні правила, дотримуючись їх відносно міжнародних партнерів, ви зможете їх здивувати, тим самим викликавши до себе прихильність.

Звертайтеся до менеджерів ТОВ «Корпорації «12» - порадимо, які подарунки доречні у вашій ситуації, якісно і швидко їх зробимо.




Портфоліо
Make your brand great & gain - Все для зростання брендів